DemoBingo.java [Last ned]

/*
 *  Kvasikode for et Bingo-program basert på EasyGraphics.
 *  Det er en god EasyGraphics-øving å kode ferdig dette,
 *  f.eks. etter å ha jobbet med kapittel 5.
 *  
 */
 
public class DemoBingo extends EasyGraphics {
 
 
  public static void main (String[] args) {
    launch (args);
  }
 
 
  public void run() {
    makeWindow ("Bingospill", 750, 650);
    tegnKontrollbrett();
    spillBingo();
  }
 
 
  public void tegnKontrollbrett() {
 
    // Bruk drawString for å tegne hver enkelt bokstav,
    // og drawRectangle for å tegne rammen.
 
  }
 
 
  public void spillBingo() {
 
    // Hvilke tall er trukket
    boolean[] trukket = new boolean[75];
 
    for (int i=1; i<=75; i++) {
 
      // Trekk et nytt tall (ett som ikke allerede er trukket)
      // mellom 1 og 75
 
      // Vis tallet med drawString
 
      // Flytt tallet med moveString,
      // først ned i "trekke-boksen" og så ut i brettet.
 
      // Be brukeren om å trykke enter for neste tall (getText)
    }
 
  }
 
}
 
Kildekode blir vist ved hjelp av GeSHi.